Op een winterochtend kan uit bed stappen moeilijker zijn dan de rest van het jaar. Deze ademhalingsoefening van drie minuten helpt je lichaam en geest te ontspannen, zodat je ontspannen onder de dekens kunt kruipen en lekker kunt slapen om in de ochtend fris en ontspannen op te staan.

Oefening om te ontspannen in slaap te vallen.

Voordat je aan de ademhalingsoefening begint, kan je nog enkele lichte yoga oefeningen doen. Kijk maar wat prettig voor je is.

Voor deze oefening verleng je je uitademing tweemaal zo lang als je inademing, om je geest rustig te maken, voordat je onder de dekens kruipt.

Laat je dag maar los.

Nu je lichaam meer ontspannen is, strek je jezelf lang uit op de vloer. Spreid de voeten en plaats uw handen met uw handpalmen naar boven gericht. Let op je ademhaling. Wijzig je adem nog niet; merk gewoon het subtiele uitzetten en dalen van je buik op, terwijl je ademt.

Adem zodat je uitademing twee keer zo lang is als je inademt. Bijvoorbeeld, je zou kunnen tellen tot 5 op je inademing en vanaf 10 terug tellen tijdens de uituitademing. Kijk maar wat voor jou prettig is. Je kan de aantallen zelf het beste aanpassen. Je wilt dat de verhouding comfortabel aanvoelt, zodat je erbij blijft. Het tellen helpt je geconcentreerd te blijven en tegelijkertijd je lichaam te ontspannen.

  1. Adem langzaam in terwijl je meetelt tot 5.
  2. Pauzeer voor één tel.
  3. Adem langzaam uit terwijl je van 10 tot 0 telt.
  4. Pauzeer voor één tel.
  5. Nogmaals: Adem in, op, 5, pauze; uitademen, één, twee, drie, vier, enz., pauze.
  6. Blijf op deze manier ademen. Op een gegeven moment zal het natuurlijk aanvoelen je kan dan het tellen stoppen en om je geest te laten rusten in de directe ervaring van de
  7. Laat het uiteindelijk los en adem gewoon, maar voelt normaal voor je.

Open na een paar minuten je ogen en merk hoe je je voelt. Sta langzaam op en kruip lekker je bed in.

Welterusten

 Agenda

Mindfulness Trainingen

Start 23 januari 2019

Mindfulness training op woensdagavonden in Capelle aan den IJssel. Locatie: Subudhuis Spoorlaan 4, 2908 BG, Capelle aan den IJssel 

Nog plaatsen beschikbaar

Basistraining

open inschrijving

Start 28 januari 2019:   

Mindfulnesstraining op maandagochtend.

Locatie: Subudhuis Spoorlaan 4, 2908 BG, Capelle aan den IJssel 

Basistraining

open inschrijving

Start 1 februari 2019 

Mindfulness training op vrijdagochtenden in Capelle aan den IJssel  Locatie: Subudhuis Spoorlaan 4, 2908 BG, Capelle aan den IJssel

Nog plaatsen beschikbaar

Basistraining

open inschrijving

Voor het aanmelden voor een training Mindfulness klik hier

Stilte dagen    

zondag 24 maart 2019

Nog plaatsen beschikbaar

open inschrijving

zondag 23 juni 2019

Nog plaatsen beschikbaar

open inschrijving

zondag 22 september 2019

Nog plaatsen beschikbaar

open inschrijving

Meer informatie over Mindfulness of de andere diensten van Mountain Mind klik hier

 “Alles wat je aandacht geeft groeit.”

Mindfulle feestdagen en een stress vrijnieuwjaar

Met warme groet,

Henk de Berg
Doorsturen naar derden van deze nieuwsbrief is toegestaan

Wil je ook de nieuwsbrief van Mountain Mind ontvangen?

Laat dan je gegevens hier onder achter